SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1973-01-20 Bergslagsrundan

 

1973-01-20 Bergslagsrundan. 

 

Leo och jag åker ibland som synes bra. Men Cortinan börjar nog bli lite pensionsmässig.

 

Klipper ut infogar och redigerar delvis den gamla skrivmaskinstexten.

 

BERGSLAGSRUNDAN

.

Årets tredje. KM i 0 kördes lördagen den 20/1 i MHF Hällestads

regi.

Det blev en verkligen n oiss uppgörelse. Själv hade jag tänkt

ta ledigt efter Jobbet med vår egen Haningen" lördagen före men på något   underligt vis lyckades Boklund utan att säga något få mig att ändra mig.

 

Nåväl, lördagen kom och Bengt och jag stod startklara för gemensam avresa till startplatsen,aom var Rejmyre,mellan Norrköping och Katrine­holm,men då hade varenda jävel gått under jorden.Jag ringde stan runt men ingen var hemma.

"Vi får väl åka då,får vi se om dom dyker upp sa jag och kom plötsligt på att jag ingen licens hade. Rune skulle grejat det under veckan,men han var också försvunnen. Nåja, jag får väl muta dem jävlar­na tänkte jag och försökte sova en stund för se nått, kunde jag inte, eftersom vindrutespolaren pajat.

Vi stannade till i Järna ich fixade spolaren,det räckte med en kraftig spark men det var lite trångt för dojan i motorummet,så det tog några minuter.

Efter en kortare matkontroll i Katrineholm var vi framme vid Besiktningen i Rejmyre och då slocknade helljuset. Fram med verktygen och skruva. En baggis, snart avklarad,men nu gick det inte att släcka. På'n igen, äntligen klart å så bara skifta däck, jävlar, domkraftsfäs­tena hoptryckta.

Hur det nu var, så grejade det sig och allt började funka och besiktningen klarades av och hela 20 minuter kvar att fika på. Javisst fan, licensen : Jodå den hade Gunnar Hellman med sig så jag hann till och med en påtår före start.

 

Jaha, pilat tillstarten och man, visste exakt var, man var,

rodde man tills ,det war dags dags att åka Eter några• minutrs virrande

kom  jag på att vi inte var där . vi. var, utan 300; meter därifrån och kontroller hittade vi, så varför klaga prick blev det men det ska det bli.

Transport en .bit, åsså pån igen,med mera prigk i påsen. Så, småningom var vi framme TK 10 och dom  frågade,,om vi kör långa eller korta banan. "Den längsta du har" sa jag och fick ett körbesked som var. 40 cm långt och visade sig räcka till mål.:

Efter två koppar kaffe .började resultaten komma upp på- väggen och' det visade sig ,att vi vi ssat en S-tavla plus 27 tidsprickar och låg länge i ledning med våra 37, men till slut kom det upp en osympati sk­ jävel på31 prick men man kan ju inte få allt, här i livet.

 

I vilket fall Som helst var vi värst inom KM med- Lennart/Ludde

närmast på 42 prick.  Därefter  kom. Ingemar Ekman/ Rorm y Hedlund och
Micke/Boklund på 49 , Sven/Christer 51 P-L/Håkan 54, -Hellman/Örtenstrand 64, Kjell/Conny 93 och Curt Magnusson/Ylats. på :115 prick.,

 

McLeo

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0