SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1972-01-15 Bergslagsrundan

 

1972-01-15 Bergslagsrundan,

 

Jag och Leo Tatti åkte. Den ingick som KM-2 Där har jag 7:e plats

 

Leo skrev resferatet i klubbtidningen efteråt.

 

BERGSLAGSRUNDAN

Lördag 15 jan. svarade Hällefors MHF för arrangerandet av vårt andra KM i 0. Hela 11 ekipage hade antecknat sig på listan i klubblokalen och som straff anmälde Boklund dem till nämnda tävling.

Efter diverse avstickare hit och dit för att hämta folk, samlades vi pa Stavsjö Värdshus för en. stärkande middag, så nu är den krogen på fötter igen. Allt var frid.och fröjd ända tills någon råkade titta. på. klockan och upptäckte att vi kanske borde fort­sätta, om vi skulle: hinna åka KM-orienteringen också. Ja, vi lyckades faktiskt leta oss fram till startplatsen, som var en by borta i skogen. jag kommer inte ihåg vad don heter ens.

Efter tankning och besiktninr hann jag nästan få i mig en kopp kaffe innan de talade om för mig att vi redan startat.

Det var bara en transport i början och don lyckades vi klara prickfritt. Son bytte de karta till en 20 600-del och skickade ut oss i skogen med en massa vägar som skulle åkaspå både en. och två gånger. Tro mig eller ej, men vi lyckades faktiskt åka 0 där också. len son på nöta sträcka fick vi 1 prick bara, för att Bengt trodd på vad jag sa.

Efter ytterligare ett par tri sträckor i samma skog var det transport till en ny skog och kartbyte till 100.000tdel igen. Där lyckades jag slarva bort ,er. passertavla också.

Hägra sträckor senare var det dags för transport igen till en tredje skog. Där sista sträckan gick delvis på en järnväg,

och där gick det så,pabs fort att vi åkte på en för tidig prick. Så var det transport till målet och jag fick äntligen tid till en kopp kaffe i lugn och ro, medan resultaten kom upp på tavlan.

Det visade sig att Mick° och Mats fick finna sig i att dela segern med ett-par andra .ekipage, och Kjell o Boklund delade 4:e-platsen med nära stycken. Själv hamnade Bengt Svensk och jag på 10:e eller 11:e plats. En mera komplett ställning hoppas jag kommer på annan plats i det nummer.

MacLeo

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0