SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1972-?-? Svamptåget MHF Huddinge

 

1972-?-? Svamptåget MHF Huddinge

 

Jag och Leo åkte som vanligt och resultatet ser ni i refetatet av Leo i klubbtidninge.

 

(Är scannat från gammal skrivmadkinstext delvis redigerat.)

 

Svamptåget

Jag har en längre tid varit allvarligt orolig för vännen Rune Tjörnfors överdrivna intresse för rockgalor,men nu är jag lugn igen. Jag har nämligen åkt Svamptåget som Rune basade för och han kan knap­past ha haft tid över för annat på, sistone. Kul att det finns flera: banläggare i Haninge MK som kan avlasta Boklund och Micke något annars krpknar väl dom ihop.

Anmälan och sånt var ordnat i rrafe Trekanten  Mariefredsvägeh

och därifrån en kort transport till startplatsen vid LäF5gesta f.d.Värds­-` hus.

Grabbarna försvann en efter en och själv hade jag lovat att ställa upp på en logdans i Mariefred,men det sprack ju. Kartan täckte inte det

 området och om ni nånsin har sett vad konstig en orienterare ser ut som _ hamnat utanför kartan, så förstår ni kanske varför vi valde att leta

tavlor i stället.

Efter ett tag kom Keith och Conny ifatt oss och vi gjorde sällskap och skymde tavlor för varann.Vi skymde mest,men dom vann på bättre hets, eller var det sämre, för jag lyckades nämligen hetsa på oss 10 plusprick

Att en bofink får se ut hur fan som helst ,vet man ,men hur är det med broar? Det låg nämligen en(1) planka + en(1) stock i ett dike och detta arrangemang kallades 'dålig bro".Dålig var den,men bro? Hur som h helst, vi kom inte över förrän jag kastat bå(ie plankan och stocken ut

i skogen. Tack vare detta kom vi så småningom i mål och kunde bestålla

in kaffe och mackor, som gick ner fint. siffrorna på resultattavlan kunde_ jag däremot inte svälja.

Ingemar Fkman/Christer Holmqvist var värst med 19 prick,före Kjelle /Boklund på 37, Därefter kom Lennart/Ludde på 42,Keith/Conny 44,Bengt/ jag 52, S 0 Karlsson/Lennart Lundqvist 53,P L Andersson/Håkan Whitlock och Micke/Mats 58 Dicken/Ingvar 67 Hellman/Hellman 69 och Per Stöning/

Ronny Hedlund på 82 prick.

I klass N åkte Peder Hansson/Greger Bengtsson

in På en 12:e plats bland 27 startande.

 

MacLeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0