SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1975-?-? Knutsdansen

 

1975-?-?  Knutsdansenarr. Stockholms MHF.

 

Crister och jag åkte och starten gick påMälaröarna. Saknar uppgifter om hur många som startade samt fullständig resultatlista.

 

Men klistrar här in reportage ur klubbtidningen:

 

ÄNTLIGEN!

Så blev den av, "KNUTSDANSEN", uppskjuten från januari. Arrangör var MHF Stockholm. Startnummer 9 hade lottningen givit oss, och oss är Micke och BoklUnd. Besiktningen var. BP-macken vid Träkvista på Mälarön Ekerö. 18.24 stack vi iväg på transportsträckan till TK 1, som var på Färingsö strax efter Lullehovsbron. Det var då jag kände det, magen, berättade att detta vnr inte vad den ville. Med båda sidoruterna ner väVade, bar det iväg not Eneby och runt Tureholm mot Törnby igenom TK 1 och TK 2. Efter TK 2 åktes det en lång OK-sträcka upp till Kungsgården där väl tävlingen egentligen började. Vid 1:a vägskälet frågade Micke, vilket håll? Mot Östertorp svarade jag.

Vid vsk 2 blev det samma fråga, svartt: Östertorp, och vid 3:dje vsk svarade jag, mot Östertorp. Vid det 4:e vsk såg Micke den numer så välbekanta skylten "ÖSTERTORP1! och sa: mot Östertorp? nej sa jag, mot Västertorp. Sen bar det av upp till NV:a delen av Färingsö över Stjärtnäs, genom skogen på stigarna vid Karlhäll ner mot

----`,Oxelgärdet och till vsk 1, Östertorp? ja. vid vsk 2 körde vi helt naturligt mot Östertorp och vid 3:je vägskälet var det fortfarande samma fråga med samma svar. Däremot vid vsk4 frågade Micke, Västertorp? Nä sa jag mot Östertorp. Upp igen förbi Stjärtnäs och ner genom storskogen på lillstigen vid Kungshäll och Karlshäll . ner.till Oxelgärdet igen och igenom samma procedur med vägskälen mot Östertorp och
ut not Färentuna K:al runt Högby mot Hilleshög K:a och till TK 8 vid Prästnibbla.

Vid TK 8 tog en transport vid som förde oss ner mot Lullehovsbron, Ekerö, Träkvista och in på vägen mot Jungfrusund där TK 9 fanns. 30 sekunder före avgång kom ett  antal körbesked in i bilen tillsammans ned en karta i skala §:10 000.

Startangivelsen hette logiskt nog; Start vid START, sedan Kör S HUS. Kontorist Boklund började helt klart att leta efter start vid START. Men det ordet hittade han inte,Rutinerad som han-är så hoppade han till andra angivelsen för att leta rätt på startangivelsen baklänges så att säga, Ordet HUS fanns inte häller,

svetten bryter fram på pannar när de 30 sekunderna gått och funktionäten säger gå, men lygnet återvände när det blev uppdagat att på den kartan-jag-fått hade tryckeriet glömt bort att trycka dit dessa ord, och även andra. Nytt kartbladoch ny starttid och det bar iväg på tävlingens roligaste avsnitt med massor av passerer. Väl i nål fick vi veta att så duktiga hade vi inte varit. Tiden hade ' klarats utan för, sena eller för tidiga prickar men däremot. hade vi av olika an-7.', vingar "tappat" 3 tavlor son gav oss 30 prick och därmed en 6:e placering. Banläggarna var Haninges Håkan Ylhitlock och Pel-Lennart Andersson samt Bromma MS" Curt Färemo. Son helhet kan sägas att tävlingen vnr välregisserad och att allt fungerade bra, trots mina prickar var den i lättaste laget, tycker

 

BOKLUND.

 

Resultat: inom Haninge

1 Bengt Svensk/ Christer Holmqvist          4   prick

4 Anders Nilsson/Kurt Westberg               16

5 .Börje Källström / Göran Lindgren          23

6 Michel Denize/Bo Eklund                         30

7  Lennart Andersson/ Jan-Åke Lundin     32

8 Lars Thorgren/ Åke Trosteman               33

9 Per Dahlgren/ Ulf Hedlund                       42

10 Sven-Owe Katlsson/Lennart Lundqvist                  43

 12 Per-Arne Andersson/Jan Lundborg    61

 

Av 12 startande i A-klassen kom hela 9 ekipage från Haninge MK! B-klassen:

 s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0