SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1973-05-17 Majlunken

 

1973-05-17 Majlunken  Som jag av någon anledning tvingades avstå.

Men referatet från klubbtidningen saxar ja in här:

 

MAJLUNKEN( ?)

Torsdagen den 17/5 tyckte Mona det var dags att motionera

kartläsare igeh. Kartläsare         ig och oj,vad motion jag fick.

n Jag trodde jag både litegrundkOndition,men icke. Testvärdena skulle

:pä sin höjd hedra en 80årig invalid.

Vi tar det från början,det var UngdöMens Motorklubb-i Söder­tälje som svarade för mordförsöket. Start vid Tveta kyrka och iväg tVetavägen. Tavlorna stöd där dom skulle och allt var frid och fröjd.

Halvvägs mot Järna mötte. vi plötsligt Ronny springande och vi pyängde in åt vänster_där*det*var. TK. Jag kommenderades utoch fick et nykarta och skulle till fots förflytta mig 2,5'km.och' leta rätt' på 4 kontroller.

Istället för att kuta ut på vägen som alla andra siktade jag rakt,på-första kontrollen,en transformatorstation,och drog räkt ige­nOm skogen, uppför en kulle och ner igen på an dra sidanoch gick på ökonbrynell så det braka om det,flåset räckte bara uppför. Nåja,Upp igen och stappla vidare,hittade tavlan och iväg till nästa,ett stig­slut,hittade den och även nåsta som var en sten och kunde vara rätt: knepig att hitta om man kom ur kurs. Sen var det bara en kvap„en stig­vägkorsning sominte vållade några andra bekyMmer än att oekk:bläpa sig

dit,och sen i .mål.Allt detta tog för mig 19 minuter och gav oss 19 prick 1)-t var rena T-sträcan,använd tid var prickar.

:När jag fått någorlunda ordning på hjärtverksamheten och Mona lyft in mig.1 bilen •gen,fortsatte vi och letade rätt på ett par OK och plöts­lgt skulle vi in och åka några varv på stigar.0j vad det gick,Uag svä­vädd fritt i luften halva tiden.

Vi kom ut på vägen igen, tog några OK, ett par passerer på Omlägg­ningar och skulle in på en stig igen. Då pajade huvet också på mig,jag mätte.fel och vi åkte in på fel stig,ut igen,hittade rätt,och så järnet.

Fem prick försenade kom vi in i TK:t där killen försiktigt frågade om vi hade hasplåt,han hade hört oss på långt håll."Det rassla och smal oth var. ett jävla liv i skogen när ni kom"sa han.

Jo- du,här går det undan.

Sen var det bara en sträcka kvar och där lyckades jag schabbla bört enS-tavla också så i mål haee vi,förlåt jag samlat på oss hela 34 stora-fula priukar. Jag tror vi kom.femma på det.

Christer hade myglat med sig en fotorienterare och hamnade på delad seger på 13-priCk,Ronny.kutade på' 16 och tog 3 till och kom på delad 3:e plats med. sinå 19.

Och tro.'t öm ni vill, jag slapp gå. hem den här gången" också.

 

MacLeo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0