SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 26/8-72 Kinna MK Marbonatta

 

1972-08-26 Ytter lgare en tävling jag står över av någon orsak. Bil/ekonomi?

Men här i alla fall ett referat av Leo.

Dom är scannade från gammal skrivmadkinstext delvis redigerat.

 

 

Kinna MK Marbonatta den 26/8-72.

'Man tager vad dom haverusom farbrorSträng säger och då det inte går nån 0 här i Östra, åker man till Västra _där kör dem varje vecka.

Den här veckan,den 26/8 alltså, var det Kinna MK:s tur att sysselsätta

  3 Haningeekipage,ech inte ens en hejdlös kräftskiva kvällen före kun­de hird 'a oss att åka,, så jag fanns på plats hos Boklund k1.12,något

dirad över att det inte fanns en käft där,men,tänkte jag,det var nog kl vi bestämde;och satte mig tillrätta och läste tidningrn. Kvart i ett dök Boklund och Mona upp och undrade varföl jag satt där,vi skulle ju samlas hos Kjelle kl.l.11säger du detusa jagoch åå åkte vi till Kjelle och fikade,

Därefter åkte vi till Södertälje och plockade upp Keith och Conny-,

Därefter, åkte vi till Borås och bokade in oss på Esso Motor Hotel.

Det bKrjåde bli k,:appt med tiden och med fem mil kvar att åka coh

jag inte fått nåt kaffe på några timmar, så lämnade vi :.kvar toklund i, duschen och Micke och jag fortsatte.

Så var det då dags,och 'efter en kort transport kom första sträckan, en liten 2-minuters-mred'2 passererödet-var-ingen som klarade 0,för oss fat­tades det 15 sekunder.

Några sträckor och prickar senare byttes 50 000-delskartan ut mot

en 20 C00-del och en 6-och en ' minuterssträcka med passerer vardera skul­le åkas.Efter både gen-och omvägar och allmänt virrande hade vi avverkat der- men fått Kjelle ech Boklund,som startat 4 min. efter obs,alldeles bakom. Så. småningom hade dom också fräckheten att åka 0 och före sista sträckan

låg vi på 23 prick och Kj2lle på 17.

Tå skulle vi ta i,och det gjorde vi,men när stenarna blev halvmeterhöga och lille var vit målade tyckte Micke det var bäst, att vända och försöka hitta rätt väg.Det var ju ingen konst, bara man letade på rätt ställe. 11 prick

blev det och sammanlagt 34 vilket blev en (172,?)e plats i klass r.Kjelle och Boklund hamnade på 20 -eick och 2:a i klassen. Keith och Conny, som startat se‑

såg vi inte till på hela kvällen,men -m kom så småningom in och hade samlat ihop 36 prick.        .

 

MacLeo.

 s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0