SVENSKEENS Bil-O minnen 1960-89 1972-08-04 Kilsrundan.

 

1972-08-04 Kils MK:s. En tävling som jag av någon anledning inte kunde vara med på. Men referatet blir inte mindre intressant för det.

 

Dom är scannade från gammal skrivmadkinstext delvis oredigerat.

 

Runt,Runt i Värmland.

Nyss hemkommen från:en 14 dagars semester hemsökte jag Kjell Nilssrns boning och där fick jag veta att Micke'ochjag var i vederbörlig ordning anmälda till Kils MK:s orientering fredagen den 4/8.Det är tur att man
får reda på sånt,Micke visste heller inte omef förrän jag berättade för honom.Nåvälgredagen kom och vi for iväg. Vi var tre bilar den här gången Lennart och Ludde,Kjell och Boklund och så vi.Det höll på att kärva till sig med; redagstrafiken,Masrallyt heter det visst när det går norrut, men vafan heter det väSterut?kycket jöns var.det i alla fall ute,men vi lyckades.kromma fram med 20.min. tillgodo vilket räckte till både be­siktning,anmälan och tealettbeåök innan vi skickades iväg till första sträckan,som gick på 50.000-del 5ch där jag gjorde bort mig ordentligt med 8 prick i kanten.Så kom andra sträckan på specialkarta 10.000-del ' som skulle gå på 2 min.Den gjorde det.Tredje gick också på special­karta,det gjorde förresten-alla återstående utslagssträckorna:Där blev det1: prick.Plötsligt började alla klockor gå 2 m5nliter för fort (tjyvtrimmat ?) och vi fick 1 tranö.p,I.Lpiiok 5 belöning för lång och trogen akningpå,rödvagen.( Jag hittade helt enkelt inte till TK:n.

Till slut härknade Micke till och Svängde bara in i skogen och si, där var den.,) Avgång TK 19,och efter femtioelva varv i skogen och

halva körbeskedet avverkat lyckades vi ramla in i P21.Men vaihellvitte, och så åkte vi om alla femtioelva varven men inte fan hitta vi P20 inte bara Lennart och kudde som också.virrade cmkring.Nåja,det redde upp sig så småningom men 16 prick kostade det,och vilka prick sen,stora fula

jävlar.Efter det teg vi bara några små ströprickar och plötsligt var det mål,Siffrorna kom upp innan vi hann fika klart och dom sa att vi samlat ihop hela 36 plumpar och det förpassade oss till 5:e plats i_ B-klassen och 8:e totalt.Kjelle och Bcklund fick bara ihop 29 prick

och 3:e i. B och         tctalt.Lennart .)chIudde var inte vanavid
Västsvenska varv utan passerer och fick ihop 45 prick ock kom 8:a i B-klassen? och 13:e totalt.

 

Mac Lec

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0